Hoe werkt levering met DPD?

Pakketten voor particulieren worden verzonden met de DPD Home service. U ontvangt emailberichten van DPD met de tracking code en de status van de bestelling. 
De eerste email wordt verstuurd zodra het pakket in het depot is aangekomen (dit is op de avond van uw bestelling), hierin staat de verwachte bezorgdag. Indien gewenst kunt u via de link in deze mail wijzingen doorgeven zoals het wijzigen van de bezorgdag, het bezorgadres, het doorgeven van een levering aan een pakketshop of het verlenen van een neerzettoestemming. Met deze laatste optie geeft u toestemming aan de chauffeur om het pakket neer te zetten zónder handtekening.
 
Op de ochtend van uitlevering ontvangt u een 2de email, het zogenaamde Predict bericht. Hiermee laat DPD op het uur nauwkeurig weten wanneer het pakket wordt geleverd. Via de live tracking optie in de mail kunt u zien hoeveel stops de chauffeur nog moet afleggen voordat hij op uw adres is. Tot een half uur voor de verwachte levertijd kunt u nog via de link in de mail wijzigingen doorgeven.
 
Treft de chauffeur u toch niet thuis? Dan zal hij proberen het pakket bij de buren af te leveren. Als deze niet aanwezig zijn dan gaat het pakket naar de dichtstbijzijnde DPD pakketshop. U ontvangt hiervan een bevestiging per email. Pakketten blijven 7 dagen bij de pakketshop liggen alvorens ze retour afzender worden gezonden.
 
Pakketten voor bedrijven worden verzonden met de DPD Classic service. Ook hierbij worden Predict berichten verzonden met de afleverdag en het aflevertijdvak.
Indien de ontvanger niet aanwezig is wordt de volgende werkdag een nieuwe poging gedaan. Na de 2de poging blijft het pakket 7 dagen op het DPD depot liggen. De ontvanger dient dan contact op te nemen met DPD om een afspraak te maken voor de 3de afleverpoging.